bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.
... ŞCOALA GENERALĂ NR.5
Municipiul Săcele - Judeţul Braşov
...

PROIECTE

      Legaturi utile:

- isj.rdsbv.ro
- fastcharity.ro
- ccdbv.rdsbv.ro
- edu.ro
- portal.edu.ro
- municipiulsacele.ro
- prefecturabrasov.ro
- boboceii.xhost.ro
- acrr.ro
- anpcdefp.ro
- didactic.ro
- e-referate.ro
- dictionar.us
- dexonline.ro
- clopotel.ro
- magicland.ro
- parinti.com

...



ZEP
"Aplicarea modelului ZEP de interventie in 24 de comunitati dezavantajate din judetele cu cele mai ridicate rate de abandon din Romania"


Obiective specifice:
  • Initierea si dezvoltarea progresiva a unor activitati de informare, formare, facilitare si consiliere adresate actorilor scolari din unitatile de invatamant selectate, care sa contribuie la imbunatatirea participarii la educatie a unor categorii dezavantajate de elevi. In mod deosebit proiectul urmareste sa contribuie la motivarea, formarea si responsabilizarea cadrelor didactice, reprezentantilor echipei manageriale, parintilor si altor membri ai comunitatii pentru o implicare activa in politicile scolii care vizeaza sprijinirea participarii si prevenirea abandonului scolar.
Ameliorarea participarii si prevenirea abandonului scolar

Filosofia interventiei este una care promoveaza participarea activa a tuturor actorilor scolari, proiectul fiind deopotriva unul pentru si al scolii. Principiile generale urmarite de proiect, comune tuturor interventiilor de tip ZEP includ, dar nu se limiteaza, la:
  • adaptarea ofertei educationale la nevoile elevilor proveniti din grupuri sociale dezavantajate;
  • combaterea tuturor formelor de excluziune sociala prin intermediul discriminarii positive si al interventiilor educative;
  • cresterea calitatii serviciilor educationale in ceea ce priveste continutul (curricula), mijloace (resurse didactice) si mediul in care se realizeaza invatarea (infrastructura scolara);
  • activarea (prin responsabilizarea si implicarea) tuturor actorilor importanti de la nivelul comunitatii locale (parinti, autoritati publice, organizatii non-guvernamentale, sectorul privat) in toate deciziile care afecteaza scoala.
Detaliere aici.
[sus]

ROMANI CRISS
"Pasi strategici pentru imbunatatirea acesului la educatie al copiilor romi"


      Acest proiect are ca parteneri Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovatiei; Asociatia Sanse Egale (Salaj), Asociatia Alianta Romilor din Galati (Galati); Asociatia Rroma Heart Ilo Rrom (Brasov), Fundatia Centrul Romilor pentru Interventie Sociala si Studii-Romani CRISS si Scoala Generala Nr. 5, Sacele. Acest proiect este finantat de catre Uniunea Europeana prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013. Perioada de implementare a acestui proiect este ianuarie 2009 - decembrie 2011.

     Obiectivul general al proiectului il constituie reducerea riscului de parasire timpurie a scolii in randul elevilor romi.

      In cadrul acestui proiect sunt in derulare mai multe activitati:
  • Ore de educatie remediala pentru elevii claselor a IV-a
  • Sesiuni de lectura pentru elevii claselor I-IV
  • "Povestea familiei colegului meu" pentru elevii claselor V-VIII
  • Clubul mamelor
  • Concurs mesaje carti postale si pliante

     Rezultatele asteptate de scoala in urma desfasurarii acestor activitati sunt cresterea gradului de constientizare a comunitatii in vederea prevenirii abandonului scolar si promovarea educatiei timpurii, reducerea numarului elevilor cu risc de parasire timpurie a scolii, intarirea relatiei de colaborare dintre scoala-comunitate cu privire la importanta scolii si a educatiei interculturale, reducerea abandonului scolar, promovarea egalitatii de gen intre fetele si baietii romi.
     Fundatia Romani CRISS a sprijinit realizarea acestor activitati prin punerea la dispozitie a unor diferite materiale de lucru: caiete, creioane colorate, hartie creponata, pixuri, acuarele, pensule etc. Pentru beneficiarii proiectului, copiii si parintii din grupul tinta, fundatia a pus la dispozitie premii deosebite pentru fiecare: penare, caiete, agende, stilouri, pixuri, ghiozdane, carti si diplome.

     

[sus]

ASOCIATIA OVIDIU ROM - Fiecare copil la gradinita

MISIUNE:
  • Fiecare copil din Romania in gradinita pana in 2020. Asociatia Ovidiu Rom (OvR) sprijina gradinitele si comunitatile sa integreze cu succes in sistemul educational copiii din familii sarace.
Scop: Fiecare Copil in Gradinita - proiect socio-educational
  • promoveaza educatia timpurie obligatorie, gratuita si de calitate;
  • acces si succes la gradinita pentru copiii saraci de 4-6 ani.
DURATA:
     Septembrie 2010 - iunie 2011
MASURI EDUCATIVE:
  • Amenajari centre resurse
  • Acordarea de rechizite scolare
  • Ateliere de vara
SPRIJIN PENTRU FAMILIE SI COPII:
     5 tichete sociale pentru 194 copii nascuti in 2004, 2005, 2006.
     Aceasta interventie este bazata pe frecventa copiilor si implicarea parintilor 100%.
     La acordarea tichetelor sociale se iau in considerare prezenta, comportamentul copiilor si implicarea parintilor (sesiuni lunare de educatie parentala, asistent educational prin rotire, cel putin o data pe luna). In caz contrar, parintii nu vor primi tichete sociale pentru acea perioada, dar nu vor fi exclusi din proiect pentru lunile urmatoare.
     Hainele si incaltamintea oferite copiilor provin de la Fundatia FAST si Primaria Municipiului Sacele.
     Tichetele sociale se acorda lunar copiilor doar pentru prezenta 100%, cu absente motivate prin scutiri, sau prin anuntarea educatorului cand lipseste copilul, motivul si perioada in care va lipsi.
[sus]

SCOALA DUPA SCOALA
"Toti la gradinita, toti in clasa I"


      SCOALA DUPA SCOALA este un program de sprijin si asistenta acordata copiilor proveniti din medii excluse social, inscrisi in clasa I, din cadrul proiectului TOTI LA GRADINITA, TOTI IN CLASA I. Domeniul major de interventie al programului este prevenirea si corectarea parasirii timpurii a scolii. Scopul acestui program este de a imbunatati performantele scolare ale elevilor din aceste familii defavorizate (familii cu parinti cu nivel de educatie scazut, parinti analfabeti, frati mai mari care abandoneaza).
     Cei 26 de copiii inscrisi in program au frecventat gradinita de vara si vor petrece 2 ore la „Scoala dupa scoala” dupa cursurile scolare, participand la activitati cu scopul de a fi sprijiniti pentru pregatirea temelor pentru urmatoarea zi, de a depasi dificultatile de invatare si de a-si forma noi abilitati sociale si de viata, sub supravegherea directa a unui cadru didactic. Copiii beneficiaza de rechizite si de hrana (zilnic primesc cate un sandwich consistent).
      De asemenea, in luna februarie, acestia au beneficiat de un set vestimentar constand din : chilotei, maieu, sosete, trening subtire, trening gros, tricouri cu maneca scurta si lunga, geaca de iarna, caciula, fular, manusi, ghetute, adidasi, ghiozdan.
     La scoala noastra programul se desfasoara in doua grupe de cate 13 copii, avand ca instructori pe prof. primar Zaitev Mihaela si inv. Foris Sara. Promotorul comunitar care tine legatura cu familiile beneficiarilor este Ganea Costina Adriana.
     Programul „Scoala dupa scoala” este implementat pe parcursul unui an scolar (septembrie 2010-iunie 2011), cu exceptia vacantelor scolare. In urma derularii acestui program se urmareste cresterea performantelor scolare, cresterea frecventei scolare, cresterea increderii in fortele proprii la copil, constientizarea parintilor cu privire la importanta educatiei, formarea de noi deprinderi ori consolidarea notiunilor de scris, citit si matematica.

     

[sus]

PHARE
"Acces la educatie pentru grupuri dezavantajate"


     Totul a inceput cu multe intrebari si indoieli. Oare este posibil? Vom avea o sansa sa fie aprobat acest proiect? Vom reusii? Cum sa facem acest proiect eligibil? Cum sa prezentam acesti copii minunati? Cum sa reusim sa le oferim acesta sansa unica? A continuat cu o munca asidua. Proiectul a fost gata, a urmat asteptarea. Telefonul a sunat sa ne anunte vestea cea mare : proiectul a fost aprobat, va incepe derularea acestuia.
     "Acces la educatie pentru grupuri dezavantajate" este un proiect de dezvoltare cu finantare din fonduri PHARE. In cadrul scolii noastre sub emblema acestui program se desfasoare mai multe activitati cu deosebite valente educative : "Scoala dupa scoala", "Lumea povestilor", "Glasuri de argint", "Traditii si obiceiuri", "Scoala parintilor", "Initiere in utilizarea calculatorului", "Promovarea traditiilor si obiceiurilor".
     In cadrul proiectului PHARE, "Acces la educatie pentru grupuri dezavantajate", o activitate cu o deosebita importanta educativa este "Scoala dupa scoala".
     In cadrul acestei activitati, elevii din ciclul primar beneficiaza de sprijin in diminuarea sau chiar eliminarea lacunelor acumulate la diferite materii de studiu. In acest program participa 180 de elevi, 120 de elevi din Corpul A si 60 de elevi din Corpul B al scolii. Elevii isi completeaza cunostintele la Limba romana, Matematica, Stiinte ale naturii, Istorie, Geografie, dar isi formeaza si diferite deprinderi si capacitati prin activitati specifice Educatiei plastice, Abilitatilor practice si Educatiei civice.
     Pentru atragerea elevilor in program, pe langa activitatile de invatare, acestia sunt implicati in diferite activitati distractive. Confectionarea de obiecte decorative, vizionarea de filme educative, realizarea de expozitii cu lucrarile realizate ii stimuleaza pe elevi si le da incredere in fortele proprii, dovedind ca "si ei pot".
     Datorita lipsei spatiului unele activitati se desfasoara in incinta "Fundatiei pentru Asistenta Sociala si Tineret" Sacele (FAST), fundatia ajutandu-ne nu numai cu spatiul pus la dispozitite dar si cu diferite materiale didactice necesare desfasurarii activitatii. Deoarece activitatile se desfasoara dupa cursuri elevilor le este oferita de catre fundatie si o masa.
     Evolutia elevilor in cadrul activitatilor cat si in cadrul orelor de curs certifica succesul acestui program, succes care a avut un impact benefic nu numai in scoala cat si in comunitate.
     "Lumea povestilor" este o activitate cu dubla valoare educativa. In cadrul acesteia, elevii din grupul tinta isi dezvolta gustul pentru studierea literaturii pentru copii, descopera diversi autorii si operele lor. Invatarea se face prin ochi de copil deoarece povestile le sunt prezentate de catre alti elevi mai mari, utilizand metode activ-participative: joc de rol, dramatizare, braistorming, conversatia euristica, munca in echipa etc.
     Acest proiect se desfasoara sub forma unui parteneriat intre SAM Tarlungeni, Scoala Generala Zizin si Scoala Gen. Nr.5 Sacele. Al doilea scop al acestui program este socializarea elevilor de etnii diferite (romana, maghiara, rroma) ca o masura impotriva segregarii geografice. Activitatile pe grupe mixte, formate din elevi ai celor trei scoli, au creat relatii amicale si chiar de prietenie intre copii. Elevii sunt incurajati sa colaboreze, sa vorbesca liber, sunt angajati in jocuri de grup care faciliteaza comunicarea dintre ei.
     In data de 14 martie 2008 a avut loc o ampla activitate organizata de catre Inspectoratul Scolar Judetean Brasov la care au fost prezentate, in cadrul unei expozitii, lucrari realizate de catre elevii inclusi in programul "Scoala dupa scoala". Elevii din programul "Glasuri de argint" au prezentat un scurt program artistic, cantece specifice mai multor tari din Uniunea Europeana. In continuare au fost prezentate o serie de dansuri traditionale rrome, elevele participante la activitatea "Traditii si obiceiuri" avand o prestatie deosebita pe scena.


     Dar munca noastra nu s-a terminat aici. Ecourile activitatilor desfasurate ne-au fost confirmate in cadrul vizitei de monitorizare a doamnei Subsecretar de Stat Paloma Petrescu (aprilie 2008, care a apreciat activitatile desfasurate si realizarile elevilor implicati in proiect. "Imi place cea ce descopar aici!" au fost cuvintele domniei sale, cuvinte care ne-au demonstrat ca munca noastra, a domnului Director Toth Dimcea Alexandru, a tuturor cadrelor didactice, a elevilor din aceasta scoala a avut rezultatele scontate.


     In cadrul proiectul PHARE "Acces la educatie pentru grupuri dezavantajate" s-a desfasurat o sesiune de prezentare a activitatilor demarate in cadrul acestui proiect.
     Importanta evenimentului a fost de mari proportii datorita participarii reprezentantilor tuturor judetelor din tara implicate in proiect, cat si a reprezentantilor Ministerului Educatiei si Cercetarii (octombrie 2008).
     In cadrul acestei intalniri schimburile de experienta au avut un aport deosebit pentru dezvoltarea tuturor scolilor implicate in program. Subiecte cheie ca "mediu defavorizat", "segregare", "desegregare", "incluziune", "interculturalitate" sau "management" au deschis portile spre sufletele noastre, spre realitatile din scoli, spre idealul unei scoli incluzive. Reprezentanti ai scolilor implicate in proiect au descris activitatile desfasurate, impactul pe care acestea l-au avut in comunitatile din care provin. Spre bucuria tuturor am aflat ca expresii ca :" e buna doamna ca ne duce in excursie", "imi place sa ma joc la calculator", "ce frumos au cantat copiii nostri", "ce frumoasa e in haine de tigan", "ce glas are" au fost auzite in scolile din toata tara.


     Bucuria noastra a fost imensa cand prin intermediul unei prezentari am putut sa aratam integii tari ce elevi minunati avem in aceasta scoala si cum, ajutati, ne pot umple sufletele de caldura. Raspunsul nu a intarziat sa apara. Ropotul de aplauze ne-a confirmat ca avem niste copii deosebiti si ca eforturile noastre nu sunt in zadar.


     Sustenabilitatea acestui proiect este realizata de catre Primaria Sacele si in acest sens multumim dl. Primar si Consiliului Local pentru sprijinul lor neconditiont.
     Ce pot sa va spun este ca avem un privilegiu, marele privilegiu al unui cadru didactic care poate sa descopere un nou Mozart, Eliade sau Brancusi. Si tot atat de mare este si acela de a fi in preajma unui tanar aflat la varsta marilor incercari si a marilor decizii, si de a-l sprijini in a-si gasi locul si rostul in aceasta lume.
     Povestea continua. Acum ne si va putem raspunde la intrebari. Da! Este posibil. Da! Am reusit. Da, le-am oferit aceasta sansa unica si da, i-am prezentat pe acesti copii minunati.
[sus]

GLASURI DE ARGINT

Obiectivul general al proiectului:
  • Imbunatatirea accesului la o educatie de calitate a elevilor prin deschiderea scolii catre comunitate, cuprinzand intarirea relatiilor la nivelul comunitatii si promovarea educatiei interculturale.
Obiectivele specifice ale proiectului:
  • Promovarea educatiei interculturale
  • Promovarea valorilor culturale
  • Redefinirea locului si rolului comunitatii rrome
  • Cresterea gradului de implicare in educatie al parintilor si comunitatii
Argument:
     Aceasta activitate acorda elevilor posibilitatea de a-si dezvolta personalitatea, spiritul de echipa, relatiile de prietenie, increderea in sine, respectul reciproc, oferindu-le o noua viziune asupra muzicii.
Grupul tinta:
     Elevii scolii generale nr. 5 Sacele, jud. Brasov. Acesti elevi sunt de etnie rroma, indiferent daca ei s-au declarat sau nu, ei traiesc intr-un mediu social nestimulativ, in ce priveste dezvoltarea lor intelectuala, fapt care este o reala bariera in participarea activa la o educatie formala. In acest mediu conditiile materiale sunt minimale. Majoritatea elevilor de etnie rroma, lucreaza de mici pentru suplimentarea veniturilor materiale ale familiilor lor, iar cei care reusesc sa absolve cele VIII clase nu isi continua studiile.
     Acest proiect intentioneaza ca aceste valori interculturale reale sa stimuleze la nivelul fiecarui elev, formarea sinelui social prin dezvoltarea respectului de sine.
     Parintii elevilor din cadrul scolii, care prin implicarea directa in sub-proiect, vor realiza cat de importanta este educatia, pentru copiii lor, pentru formarea lor sociala, pentru promovarea valorilor interculturale. Despre valorile culturale rrome, se poate spune ca majoritatea au fost uitate, de aceea parintii implicati in sub-proiect vor constientiza faptul ca si etnia rroma are o cultura valoroasa. Prin recunoasterea acestor valori de catre scoala, in ochii acestor parinti, scoala, va capata valente pozitive, iar parintii si oamenii din comunitate, vor face ce ne indeamna educatia permanenta, adica vor invata ce inseamna valorile culturale.
     Cadrele didactice indrumatoare, care contribuie la formarea generatiei viitoare, carora in urma sub-proiectului, le vor putea prezenta adevaratele valori culturale din mediul in care traiesc si totodata sub-proiectul este esential pentru o mai buna formare a curriculumului zonal in privinta educatiei culturale.
Activitati propuse:
     Considerand ca multe dintre prejudecati pot fi invinse prin cunoasterea mai buna a valorilor sociale si culturale, dorind sa sprijinim in continuare dezvoltarea si conservarea identitatii interculturale a rromilor si cresterea gradului de participare al scolii la viata comunitara. Consiliul de Administratie al scolii, a aprobat ca tema pentru acest sub-proiect: desfasurarea unor activitati de promovare a valorilor sociale si interculturale atat la nivelul scolii cat si al comunitatii.
     In primul rand se urmareste infiintarea si sustinerea in cadrul scolii a unui ansamblu coral profesionist prin intermediul caruia se poate asigura sustenabilitatea sub-proiectului.
     In al doilea rand ne dorim realizarea unui cd audio, reprezentand negativele melodiilor cantate de grupul coral. Considerand ca muzica este o forma de exprimare adecvata copiilor din cartierul scolii noastre, fiind punctul de legatura dintre scoala comunitate, dorim sa sprijinim in continuare gradul de participare al scolii noastre la viata comunitatii. Muzica este instrumentul care atinge coardele sensibile ale inimilor ascultatorilor nostri.
     Consideram necesara realizarea acestei activitati ca o forma de evaluare initiala a activitatii ansamblului Glasuri de argint, evaluare care va consemna resursele necesare (costumatie, instrumente, decor).
     Am considerat de asemenea, necesara realizarea unui cd audio si a unui filmulet cu spectacolul, sustinut de "Glasuri de argint", deoarece aceasta forma de exprimare, va avea o influenta asupra populatiei rrome din Garcin.
Rezultatele asteptate:
     Sunt adancirea legaturii dintre scoala si comunitate prin cresterea gradului de participare la educatie al parintilor si comunitatii si implicarea mai activa a scolii in viata comunitara; crearea unei scolii deschise , prietenoase, tolerante si democratice, in care fiecare copil sa isi atinga potentialul maxim intr-un mediu care ofera tuturor sanse egale de dezvoltare si formare.
Monitorizare:
     Proiectul va fi monitorizat de catre cadrele didactice responsabile de diferitele activitati prin rapoarte incheiate lunar, prin raportul final care va fi realizat de un specialist in urma spectacolului final, spectacol care va putea fi urmarit si pe internet.
[sus]

PRIMAVARA EUROPEANA - "Made For Europe"

     Comisia Europeana lanseaza din nou compania "Primavara Europeana". Aceasta Campanie a inceput in anul 2003 si datorita succesului avut se continua organizarea acesteia in fiecare an.
     Anul acesta am avut onoarea de a fi invitati sa participam cu proiectul "PHARE 2005- Acces la educatie pentru grupuri dezavantajate" la sectiunea Proiecte Comunitare.Scoala noastra a participat cu produse ale elevilor realizate in cadrul activitatilor din proiect:
  • Lucrari din diverse materiale si pe teme diferite (8 Martie, Paste, Craciun, Interculturalitate, Incluziune, Desegregare, Drepturile omului etc.) realizate in cadrul activitatilor din programul " Scoala dupa scoala":

  • Cantece care surprind interculturalitatea, cantecul "Inima de tiganca" cantat in cinci limbi (Limba Engleza, Limba Franceza, Limba Romana, Limba Rromani si Limba Spaniola):

  • Un program artistic sustinut de catre echipa de dans traditional rrom "Tigancusa mea":

 
  • O prezentare PowerPoint care prezinta imagini din toate activitatile realizate pe parcursul anului implementarii proiectului PHARE, dar care au continuat si dupa aceasta perioada, urmand perioada de sustenabilitate
  • Expunerea de instantanee foto/video cu activitatile extracuriculare din proiect

     In urma prezentarii standului, a prestatiei celor doua formatii a vizionarii materialelor pregatite si a interviului de prezentare, juriul a acordat scolii noastre Premiul I la faza judeteana a acestei manifestari.

diploma


     Interesul manifestat de catre membrii juriului fata de activitatea "Scoala dupa scoala" ne-a umplut sufletele de mandrie, de satisfactia lucrului bine facut, de bucuria recunoasterii acestor copii minunati si talentati.
     Acest premiu ne onoreaza si pentru ca vom reprezenta Judetul Brasov la faza nationala a acestei competitii de proiecte comunitare.
[sus]

Inspectoratul Scolar Judetean Cluj
si
Gradinita ,,Trenuletul veseliei", Cluj-Napoca
organizeaza concursul national
,,SUNT TALENTAT!"
Argument:

     Discursul societatii actuale aduce tot mai frecvent in prim-plan conceptul de creativitate, ca insusire umana esentiala pentru bunul trai al colectivitatilor contemporane noua. Cunoasterea este benefica in toate domeniile de activitate , este o conditie importanta a evolutiei, insa numarul crescand de solicitari care se ivesc in viata de zi cu zi determina omul sa caute dincolo de cunoasterea existenta, sa-si valorifice potentialul creativ in directia gasirii de noi solutii pentru problemele cu care se confrunta.
     Sistemul de invatamant romanesc, axat pana nu de mult pe metode de invatare clasice, constand in transmiterea de cunostinte gata elaborate, asimilarea si reproducerea lor cat mai fidela, a devenit si el constient in ultima vreme de utilitatea dezvoltarii planului creativ al personalitatii , ca premisa a unei mai bune adaptari in contextul social proteic oferit de prezent. Astfel, sunt incurajate metodele de invatare euristica, cunostintele fiind descoperite prin diverse procedee creative, prin efortul celui care invata. De asemenea, programa actuala propune crearea de contexte practice de viata in care copilul e pus sa caute raspunsuri la anumite intrebari, sa gaseasca solutii de rezolvare a unor probleme, sa imagineze, sa CREEZE, nu sa preia si sa copieze modele. CREATIVITATEA si INOVATIA sunt cuvinte-cheie in acest An European, institutiile invatamantului promovand cele doua capacitati umane si incurajand cadrele didactice sa dezvolte la copii CREATIVITATEA in toate categoriile de activitate. Acesta este de fapt si scopul care a stat la baza proiectului nostru: stimularea, valorificarea si recompensarea capacitatilor creative ale copiilor, concretizate in produse de natura literara. Literatura este domeniul pe care l-am ales, mai intai pornind de la propria placere a noastra si a copiilor de la grupa pentru lumea textelor literare si pentru experientele de creatie organizate si desfasurate cu succes. Apoi, din dorinta de a intoarce copiii spre frumosul artistic si de a trezi sensibilitatea in randurile unei generatii cu preocupari pragmatice de la o varsta prea frageda. Asa cum adultului ii sta bine cu munca, asa i se potriveste copilului jocul, fantezia, imaginatia. Iar creativitatea la varsta prescolara poate atinge apogeul pe anumite sectoare daca ,desigur, este incurajata de cadrul didactic , iar formele pe care le imbraca sunt valorificate si apreciate la momentul oportun, cu pricepere si tact.
     Concursul pe care vi-l propunem constituie o provocare, sarcinile implicate , chiar daca mai dificile, nefiind imposibil de realizat cu prescolarii talentati, carora li se adreseaza competitia. Este un test al capacitatilor creatoare ale copiilor si ale noastre, cadrele didactice, care zi de zi ne dezvoltam creativitatea prin natura meseriei si varietatea experientelor de invatare pe care le proiectam si le punm in practica.
     Concursul se adreseaza si grupelor cu predare in limba maghiara, care isi vor trimite creatiile in aceasta limba, demersul inscriindu-se intr-un program de acceptare si apreciere a diversitatii culturale. Promovam creativitatea, talentul si buna intelegere intre oameni, indiferent de apartenenta culturala si etnica. Va invitam sa fiti alaturi de noi! Va multumim!

Sectiuni:

     1.Creatie de poezie, cu tema ,,Primavara",
     2.Creatie de povesti, cu inceput dat:
      ,,Intr- o frumoasa zi de la inceputul lunii martie, pe cand iarna inca se lupta cu primavara, iar ninsorile si viscolul aprig se intalneau cu soarele caldut si cerul senin, un baietel de sase anisori isi croia drum prin zapada spre padurea de la marginea satului, cu gand sa culeaga cativa ghiocei pentru mama lui..."sau creatie de povesti cu personaje din lumea animalelor.
      3.,,Creativitatea si modalitatile de stimulare a ei prin activitatile de educare a limbajului"- sectiune adresata cadrelor didactice.
     4.Creatie de povesti si poezii ale cadrelor didactice.
[sus]

Carti deschise, usi deschise!

     Concursul "Carti deschise, usi deschise!" demarat de Organizatia Salvati Copiii, reprezinta o invitatie adresata cadrelor didactice si elevilor in vedere sustinerii dreptului la educatie a fiecarei persoane, prin derularea actiunilor in cadrul Campaniei Globale pentru Educatie 2009.
     Concursul se desfasoara in perioada martie-mai 2009 si are trei etape:
  • "Mare Carte de Citire",
  • "Colectarea de informatii si materiale care sa sustina necesitatea combaterii analfabetismului functional si importanta accesului egal la educatia de baza, la orice varsta"
  • "Lectia de citire"
Scoala noastra participa doar la ultimele doua etape.
     In cadrul colectarii de informatii si materiale elevii, sub indrumarea cadrelor didactice, au realizat 12 desene, 5 compuneri, o poezie, un poster si numeroase sugestii despre ce masuri ar lua daca ar ocupa un post de conducere in cadrul societatii.
     Cadrele didactice indrumatoare sunt: Fratila Gabriela, Zaitev Mihaela, Stefanescu Maria, Greiner Rodica, Dragoescu Creola, Panoiu Carmen, Bibire Simona, Soos Liliana, Pitis Eugenia, Grigercsik Ildiko si Boamfa Simona.
     In vederea organizarii "Lectiei de citire" dorim sa invitam politicieni, oficialitati cu responsabilitate in adoptarea politicilor educationale, celebritati dispuse sa se alature cauzei Campaniei Globale pentru Educatie, reprezentanti ai societatii civile si ai mass-media, copii, profesori, parinti.
     Lectia se va desfasura in data de 12 mai 2009 in toate tarile participante la campanie.
[sus]
Copyright © scoala5sacele.xhost.ro Site Meter    Administrator site:carmenpanoiu@yahoo.com